28 Ocak 2013 Pazartesi

Hafta Sonundan İki Yeni Tarif :)

Hafta sonu hava çok soğuktu. Hepimiz yeni hastalıktan kurtulmuşken dışarı çıkmaya cesaret edemedik doğrusu.  Napalım napalım derken uzun zamandır mutfakta yemek harici birşeyler yapmadığımı farkettim .  Bir tuzlu bir tatlı yapmanın zamanıdır dedim ve Pırasalı Patatesli Kek ve Portakal Soslu Kek  yaptım. Gerçi kalıplar konusunda aksilikler yaşadım ama tatları gayet başarılı umarım beğenirsiniz.

Pırasalı Patatesli Kek

Malzemeler

  • Yarım kg pırasa
  • 2 patates
  • 3 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 50 gr kaşar
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 kase tulum peyniri (ben evdeki beyaz peyniri kullandım)
  • tuz, karabiber
  • 6-7 yemek kaşığı un
 Pırasaları ince ince kesip az yağda kavurun. Diğer tarafta patatesleri rendeleyin ve içine tüm malzemeleri karıştırıp yağlanmış borcama yada kek kalıbına  dökün. Ben kek kalıbına döktüm  peynirli olduğu için çok düzgün çıkmadı siz düz tepsiye yada borcama dökün derim.  Üzerini çeri domateslerle süsleyip  180 derece fırında pişirin. Afiyet olsun.

Portakal Soslu Kek

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 7 yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 portakal kabuğunun suyu 
  • 1 portakal kabuğu rendesi
Sosu için :
  • 1 portakal kabuğu rendesi 
  • 2 portakal suyu
  • 5 yemek kaşığı şeker
Tüm malzemeleri karıştır ve keki dikdörtgen borcama dök. Kek biraz ince olucak. Kek pişerken sosunu da bir tencerede pişir. Sıcakken keki dilimlere ayır ve sosu üzerine gezdir. İkisi de sıcak olucak. Benim dikdörtgen borcamım annemdeydi bende küçüğe koydum ama kek biraz kalın oldu sosunu tam yemedi. Yinede tüm aksiliklere rağmen her iki tarifiminde tadı muhteşem denemenizi tavsiye ederim. Sevgiler

3 yorum:

  1. Sibelcim merhabalar,
    Hafta sonu yaptıkların harika.
    Daha doğrusu yaptıkların birbirinden harika olmuş.
    Pırasalı patatesli kekini mutlaka deneyeceğim.
    Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Pırılcım denediğin zaman yorumunu bekliyorum tekrar:)

      Sil
  2. Kek tariflerinizi denedim ikiside çok güzel oldu tariflerinizin devamını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil